På e4an mitt i natten

Hemma från jobbet och tänkte göra mig lite frukostlunch eftersom jag inte hann äta något imorse. Visar bild sedan på vad jag ätit :)

Jag måste bara berätta vad som hände mig igår vid 22 tiden när jag var påväg till pappa. Jagkör på e4 som vanligt och helt plötsligt står det en lastbil mitt i vägen med varningsblinkers på. Jag tänkte att jag kör sakta förbi.  När jag kommit förbi den ser jag en älg.. eller.. jag kollade igen. En häst. Lös på e4. Jag stannade såklart och klev av ur bilden. En tjej och en kille försöker fåmga en häst medan den andra hästen sitter fast i diket med snö upp till halsen typ. Jag tar hästen som sitter fast och tillslut får vi upp den. Med 2 livrädda hästar och ett rejält stopp på e4an får vi bort hästarna därifrån till ett lite lugnare ställe. Och där står vi.. vad ska vi göra. Två hästar och ingen ägare.. Vi ringde polisen iaf och dom kom dit. Tillslut ringde vi runt lite och hittade ägaren efter 1 timme. Vi gick flera km med hästarna och lämnade dom på travbanan där ägaren hade sina hästar. Ojoj vilken natt alltså..

Kommentarer
Postat av: Karina

Tack! :)

2009-03-06 @ 11:46:18
URL: http://omniavincitamor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0